چالش های تعاونی های مصرف در اتاق تعاون بررسی شد

چالش های تعاونی های مصرف در اتاق تعاون بررسی شد

چالش ها و آسیب های موجود در تعاونی های مصرف در جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز پژوهش های مجلس و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی های مصرف و کارشناسان بخش تعاون، بررسی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، نشست تخصصی بررسی چالش های تعاونی های مصرف

کد خبر : 1405
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱:۲۱
چالش ها و آسیب های موجود در تعاونی های مصرف در جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز پژوهش های مجلس و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی های مصرف و کارشناسان بخش تعاون، بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، نشست تخصصی بررسی چالش های تعاونی های مصرف با هدف بررسی مشکلات موجود در تعاونی های مصرف و راهکارهای برون رفت از آن در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد.

در این نشست، مواردی نظیر اصرار اصناف برای صدور مجوز فعالیت تعاونی های مصرف در برخی از مراکز استان ها و تناقض آن با قانون، نیاز این تعاونی ها برای گسترش محیط فروشگاهی، ضرورت دسترسی به نقدینگی، برندسازی در تعاونی ها  و ضرورت انجام آن توسط اتحادیه ها و تعاونی های مرکزی و تبعیض ایجاد شده به دلیل اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تعاونی های مصرف درحالیکه اصناف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند از مهمترین چالش های مطروحه  تعاونی های مصرف بود.

در بخش دیگری از این نشست راهکارهای اساسی برای برون رفت از مشکلات و چالش های تعاونی های مصرف نیز طرح و بررسی شد. به گفته صمد مرعشی معاونت امور مجلس اتاق تعاون، در این نشست، به موضوع آموزش و اطلاع رسانی با هدف ارتقای فرهنگ مصرف کالای تولید داخل و ضرورت اجرای آن توسط تمام دستگاه ها و سازمانهای مربوطه پرداخته شد همچنین تشکیل ستاد توسعه تعاون در سطح استانداریها با همکاری اتاق های تعاون و اتحادیه های تخصصی تعاون برای حل مشکلات واحدهای اقتصادی و تعاونی ها پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: ضرورت شبکه سازی و استفاده از تکنولوژی چه در فضای مجازی یا مراجعه حضوری برای رشد و گسترش فعالیت های تعاونی های مصرف همچنین انتخاب شریک تجاری برای این تعاونی ها، به روز رسانی ساختار فروشگاه های مصرف، ضرورت برنامه ریزی و تعیین استراتژی و مدیریت آن و ضرورت ایجاد جذابیت در فروش کالاها در این فروشگاه های تعاونی از اهم مواردی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

مرعشی در بخش دیگری از این گفتگو از ایجاد یک هلدینگ مشترک بزرگ در اتحادیه های تعاونی های مصرف کشوری خبر داد و گفت: در این نشست تشکیل هلدینگ مشترک در اتحادیه های تعاونی های مصرف پیشنهاد شد که با ایجاد آن می توان در جهت تحقق بسیاری از استراتژی های اشاره شده گام برداشت.

برچسب ها :

ناموجود