سرمایه در گردش و نبود بازار فروش مهم ترین مشکل تعاونی‌ها است

سرمایه در گردش و نبود بازار فروش مهم ترین مشکل تعاونی‌ها است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، سرمایه در گردش و نبود بازار فروش را مهم ترین مشکل تعاونی‌ها دانست. سید نور محمدپور افزود: تشکیل تعاونی‌ها در این زمان که بازار کار دولتی اشباع شده و جایی برای استخدام نیست، بهترین راه کار برای حل مشکل اشتغال است. وی از سرمایه در گردش و نبود

کد خبر : 1527
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۵:۰۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، سرمایه در گردش و نبود بازار فروش را مهم ترین مشکل تعاونی‌ها دانست.

سید نور محمدپور افزود: تشکیل تعاونی‌ها در این زمان که بازار کار دولتی اشباع شده و جایی برای استخدام نیست، بهترین راه کار برای حل مشکل اشتغال است.
وی از سرمایه در گردش و نبود بازار فروش محصولات به عنوان مهم ترین مشکل های تعاونی‌ها یا کرد و با اشاره به اهمیت جایگاه تعاون در حل مشکل اشتغال اظهار کرد: تشکیل تعاونی‌ها در این زمان که بازار کار دولتی اشباع شده و جایی برای استخدام نیست، بهترین راهکار برای حل مشکل اشتغال است.
وی با برشمردن مزیت‌های اجرای طرح “روستا تعاون” در خوزستان افزود: تجربه ثابت کرده طرح‌هایی که در بخش تعاونی اجرا می‌شوند نتیجه بخش‌تر و تسهیلاتی که در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد از آنجا که همراه با مطالعه، تلاش و نظارت است کارآمدتر هستند و اشتغال بیشتری به همراه خواهند داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به رغم وجود منابع فراوان در استان ما، متاسفانه فقر در مناطق مرزی و حاشیه شهرها بسیار وجود دارد، به نحوی که مردم در این مناطق با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و در این زمینه به نظر می‌رسد بهترین راه کار در این مناطق، ترویج فرهنگ تعاون و تشویق مردم به تشکیل تعاونی‌ها باش د.
محمدپور با بیان این‌که دغدغه تمام مسوولان خوزستانی حل مشکل اشتغال است، عنوان کرد: سرمایه در گردش و نبود بازار فروش محصولات از مهمترین مشکلات تعاونی‌ها است.
وی ادامه داد: متاسفانه یک سوم جمعیت جویای کار در استان خوزستان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و با توجه به این‌که تعاون، فرهنگ حرکت دسته جمعی است رواج آن در بین قشر جوان و پرانرژی که انگیزه بسیاری برای حرکت‌های جدید دارند، می‌تواند به رفع این مشکل کمک بسیاری کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر اهمیت فرآیند نظارت در موفقیت تعاونی‌ها خاطرنشان کرد:‌ گروه‌های تعاون‌یار با رویکرد عارضه‌یابی مشکلات تعاونی‌ها، نقش بسیاری در فعال سازی تعاونی‌های راکد و مشکل‌دار خواهند داشت.

برچسب ها :

ناموجود