نمی‌توانیم با شیوه دوران قدیم در دوران جدید مشکلات را حل کنیم

نمی‌توانیم با شیوه دوران قدیم در دوران جدید مشکلات را حل کنیم

علی ربیعی صبح امروز در کارگروه تخصصی اشتغال مازندران اظهار کرد: مازندران یک استان بسیار مهمی است که اگر روی آن با توجه به ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی که دارد کار شود، در تمامی کشور تاثیرگذار است. وی افزود: تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مازندران مشخص شده و می‌دانیم در کجاها باید بیشتر کار کنیم.

کد خبر : 1530
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۵:۰۹

علی ربیعی صبح امروز در کارگروه تخصصی اشتغال مازندران اظهار کرد: مازندران یک استان بسیار مهمی است که اگر روی آن با توجه به ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی که دارد کار شود، در تمامی کشور تاثیرگذار است.

وی افزود: تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مازندران مشخص شده و می‌دانیم در کجاها باید بیشتر کار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خرید خدمت و بودجه‌ریزی عملیاتی را در دولت دوازدهم به جد دنبال کردیم که قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدشده توسط دستگاه‌های دولتی و ایجاد اشتغال باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه اشتغال فقرزدا یا فراگیر را نیز دنبال کردیم، گفت: دولت دوازدهم در یک نقطه زمانی قرار گرفت که بحران‌های حتی ۵۰ ساله گشوده شد و سه مورد از آن شامل پایدارسازی صندوق‌ها، اشتغال و رفاه برعهده وزارت کار است.

ربیعی تصریح کرد: فقط در سال ۸۴ تا یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر داشتیم و در سال ۹۲ این تعداد به بیش از ۳ میلیون رسیده است، می‌دانیم زندگی بازنشستگی دوران سختی است.

وی ادامه داد: برنامه تثبیت شغل را داریم، بنگاه‌های خط قرمز مشخص شدند که مشکل بازار و مواد اولیه و تسهیلات و … است و همه مشکل آن، پول نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در استان مازندران ۷۵۰ میلیارد تومان عمدتا در صنعت، معدن و تجارت و انرژی برای رشد فراگیر دیده شده است و سعی داریم این میزان را بیشتر کنیم و ۴۸۰ میلیارد تومان را نیز برای بخش روستایی و ۱۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال خانگی در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: فقر و بیکاری مختص الان نیست، جزو برنامه‌های دولت است که فقر و بیکاری را کاهش دهد، نمی‌توانیم با شیوه دوران الف در دوران ب مشکلات را حل کنیم، امروز کار کردن و هماهنگی مثل دوران قبل پاسخ نمی‌دهیم باید شیوه‌های همکاری را تغییر بدهیم و جهادی وارد شویم.

ربیعی گفت: اگر منابع را به شیوه دوران الف هزینه کنیم هیچ نتیجه‌ای نخواهیم داشت، این برنامه با کار و تلاش اتاق‌ها، تشکل‌های کارگری و دستگاه‌ها به سرانجام می‌رسد.

وی بیان کرد: بیکارانی از دهه شصتی و هفتادی داریم و الان به سن بالایی رسیده‌اند که امید به کار ندارند و همه اینها را باید در این دولت پاسخ بدهیم.

ربیعی گفت: فساد همه جا است، اما چهره نظام واقعا اینگونه نیست، چهره ناامیدکننده به مردم داده‌ایم، گویا برجام هیچ کاری نکرده است، جامعه امیدوار می‌خواهیم، حتی رسانه‌های رسمی همه را ناامید می‌کنند، بچه چشم باز می‌کند و می‌بیند گفته می‌شود این و آن دزد هستند و اینها فضای ناامیدکننده‌ای را ایجاد می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: در گذشته به ازای هر دو شغل رسمی یک شغل غیررسمی داشتیم اما اکنون به دلیل رکود مزمن این نسبت یک به یک شده است البته تلاش داریم که شغل‌های غیررسمی را رسمی کنیم.

برچسب ها :

ناموجود