خاطرجمع

خاطرجمع
از آنجا که حقایق روزگار جزیی از "حق" و "حقیقت بزرگ" یعنی "خدای عالم" هستند، هنگامی که سخن راست و درستی را به مخاطب برسانیم، همچون نشانه‌ای از خدا، موجب آرامش دل و فراهم آمدن خاطر جمع برای دریافت کننده پیام خواهد بود.؛
کد خبر : 1825
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۳

بنام دوست، که آغاز همه به اوست،

و انجام همه بدوست، بلکه همه، خود اوست

…الابذکرالله، تطمئن القلوب…

تنها با یاد خدا دلها آرام گیرد.

از آنجا که حقایق روزگار جزیی از “حق” و “حقیقت بزرگ” یعنی “خدای عالم” هستند، هنگامی که سخن راست و درستی را به مخاطب برسانیم، همچون نشانه‌ای از خدا، موجب آرامش دل و فراهم آمدن خاطر جمع برای دریافت کننده پیام خواهد بود.

در این روزگار وانفسای فضای مجازی که راست و ناراست بهم آمیخته دارد، جهاد تبیین وظیفه ملی هر ایرانی است و البته رسالت روابط عمومی در این باب دوچندان است. حال باید دید درخصوص این مهم یعنی اصلاح اطلاع رسانی چه باید کرد؟

شرکت تعاونی کارکنان فولاد یک نهاد مردمی است که با سرمایه و حضور همکاران کنونی و سابق فولادخوزستان بنا نهاده شده و طبیعتا ارتباطات درون سازمانی آن بسیار صمیمی و خودمانی است. چنین روندی محاسن خود را دارد اما از مخاطراتش اینکه برخی اعضا گاه درباره تحولات سازمان بی اطلاع مانده و یا دچار ابهام شده‌اند.

آنها سوالاتی دارند که نمیدانند چگونه مطرح سازند، از پیشرفتها خوشحالند اما در عین حال نگران آتیه سرمایه خود هستند، میخواهند بدانند در انتخابات چگونه با اطمینان شرکت کنند و دهها مورد از این دست نیازهای ارتباطی اعضا بر زمین مانده است.

از سوی دیگر در تجمع های مجازی رئیس و مرئوس همانطوری که درکنارهم در مجامع می‌نشینند، مدیر و همکار و عضو، در گروه های شبکه اجتماعی شب و روز در ارتباط‌اند و میان‌شان پیامهاست که رد وبدل می‌گردد. خلاصه همگی در کنار هم انتقاد می‌کنند، پیشنهاد میدهند، میشنوند، می نویسند و آنچه می خواهند از حرف دل، با هم می‌زنند.

مسئولین پاسخگو همه تلاش و وقت خود را برای اقناع مخاطب بکار برده‌اند اما این کافی نیست، ظرفیت پیامها محدود و تاثیرشان موقتی است. بقدر کافی در دسترس نیستند و اطلاعات موثق بطرز اطمینان بخش به همگان نمیرسد.

در چنین اوضاعی، روابط‌عمومی وظیفه خود می‌داند از این فرصت مغتنم بهره جوید. باید تمامی امکانات نرم‌افزاری و کانال و سایت جدید را بکار گرفته، محدودیتها و تهدیدات را مرتفع نمود و با بهره‌گیری از تجربه رسانه‌ای، یک طرح پیام‌رسان تعاملی حرفه‌ای و موثق میان مردم و مسئولین تعاونی فراهم آورد.

اگردر فضای مجازی، محدودیت گروه، زمان و فضا، قدرت نفوذ و تاثیر حرفهای خوب را محدود میکند، اما در کانال رسمی و صفحه اینترنتی و نرم افزار تعاونی، این محدودیتها را می‌توان رفع نمود. در اینجا میتوان بهتر در خدمت ارکان سازمان و مهمترین بخش آن یعنی اعضا بود.

در قالب طرح ارتباطی جدیدمان قصد داریم بطور نیمه رسمی و کاملا موثق، به شکلی روان و دائم، مطالب و محتوای قابل استناد را در اختیار مخاطب بگذاریم. بدین ترتیب محتوای ما تماما بنقل از اصلی‌ترین سرچشمه‌های اطلاعات، شامل رأس تا ذیل سازمان از مقامات و مدیران تا شخصیتهای اجتماعی مرجع خواهد بود.

آری، از این پس اطلاع‌رسانی “خاطرجمع”، خلاصه مفید و ماندگار در فضایی آکنده از آخرین اطلاعات موثق و بروز و خاطرجمع کننده برای شما در دسترس تان خواهد بود.

در خاطرجمع، مطالبی را نشر میدهیم که با ادبیات رسانه‌ای و خبری براساس (صحت و دقت و سرعت) تهیه شده‌اند. فرآورده‌های اطلاع‌رسانی که نیاز مخاطب خاص تعاونی را برآورده سازد و حاوی پیام‌های اطمینان بخش، رافع شبهه، ضد فضاسازی‌های مخرب و نفی کننده هرگونه شایعه باشند. بترتیبی که تمامی اعضای شریف تعاونی همواره احساس خواهند نمود که در یک مجمع عمومی مجازی حضور دارند. همگی امکان طرح پیشنهاد، سوال و نقطه نظر خواهند داشت.

مقامات و مدیران تلاشگر، بدون خدشه نسبت به صفات برجسته مردمی و دردسترس بودنشان، بی دغدغه برای پاسخگویی و ارتباط وقت و بی وقت با مخاطبان، فراغ بال کافی خواهند داشت تا به مسئولیتهایشان در پیشبرد امور مدیریت پرداخته، برنامه‌ریزی اقتصادی و طرح‌های پیشرفت تعاونی و سودآوری بیشتر برای اعضا دنبال نمایند.

خاطرجمعوظیفه‌مند و پرتلاش در خدمت شماست تا برای ترویج آرامش در دلهای مومن و پاک‌تان درباره شرکت تعاونی و آتیه این سرمایه‌گذاری خانواده بزرگ فولاد در کنار هم فعالیت خبررسانی سالم را تجربه کنیم.

ان شاءالله

 

راه‌های طرح سوال و پیشنهاد

در اختیار مخاطبان فرهیخته خانواده بزرگ فولاد:

آدرس پست الکترونیک روابط عمومی (tmkfoolad.pr@gmail.com)

  • اپلیکیشن تعاونی : منوی پرسش و پاسخ
  • کانال شبکه اجتماعی: ارتباط با ادمین، https://t.me/tmkfooladpr

روابط عمومی شرکت تعاونی کارکنان فولاد خوزستان      

 

برچسب ها :

ناموجود