شرکت های تعاونی باید به دنبال صید فرصت ها باشند

شرکت های تعاونی باید به دنبال صید فرصت ها باشند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، “سید حمید کلانتری” در نشستی با مدیران مؤثر درحوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ضمن تشکر از تلاش های همکاران عرصه تعاون در استان، گفت: خوزستان استانی است ویژه با امکانات، منابع، نیروی انسانی فراوان که امیدواریم با کمک و همکاری هم

کد خبر : 1518
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، “سید حمید کلانتری” در نشستی با مدیران مؤثر درحوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ضمن تشکر از تلاش های همکاران عرصه تعاون در استان، گفت: خوزستان استانی است ویژه با امکانات، منابع، نیروی انسانی فراوان که امیدواریم با کمک و همکاری هم و با استفاده از فرهنگ سازی تعاون در میان جوانان آن، ظرفیت های بالقوه استان را بالفعل کنیم.
وی با تاکید بر این که مزیت اقتصاد تعاونی تنها توسعه اشتغال و اشتغال زایی نیست، گفت: اقتصاد تعاونی، اقتصادی متکی بر مردم است؛ به نحوی که ترویج فرهنگ تعاون در میان آن ها، موجب تجمیع سرمایه های کوچک و نیروی انسانی پراکنده خواهد شد. همچنین توسعه فرهنگ تعاون به ویژه در مناطق محروم نقش بسیاری در حل مشکل اشتغال، بالابردن بهره وری نیروی انسانی و آبادانی منطقه دارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تاب و تحمل تشکل های تعاونی از دیگر تشکل های اقتصادی بیشتر است. از دیگر مزایای بخش تعاونی، رشد سرمایه اجتماعی است. ترویج فرهنگ تعاون در میان جوانان می تواند آن ها را از انزوا و بی انگیزگی خارج کند و به سمت حضور در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی سوق دهد.
کلانتری افزود:‌ یکی از بحث هایی که با جدیت پیگیر آن هستیم ترویج فرهنگ تعاون در میان روستاییان و اجرای طرح تعاون روستا است. در حقیقت روستاییان مالکان خرد هستند که قرارگرفتن آن ها در کنار همدیگر بهره وری و توانایی های آنها را بالا می برد؛ به نحوی که قادر به انجام کارهای بزرگی در مناطق روستایی خواهند بود.
وی با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر تعاونی ها و بانک ها تصریح کرد:‌تعاونی ها باید به خوبی از قوانین و شرایط و نحوه اعطای تسهیلات و بازپرداخت آن آگاه باشند. اگر مدیرعامل تعاونی مطلع و آموزش دیده باشد، در نوسات بازار گرفتار مخاطرات نخواهد شد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به این که زمان، مجال پیشرفت و حرکت است، گفت: فضای مجازی عرصه پیشرفت است. تعاونی ها باید به طور کامل حواس شان به تغییرات اطراف شان باشد. دنیا به سمت استفاده از فناوری های نو و جدید است و اگر تعاونی ها نتوانند خود را با پیشرفت ها هماهنگ کنند از قافله جا می مانند.

برچسب ها :

ناموجود