گزارش برگزاری مجمع عمومی فوق العاده نوبت سوم تعاونی

گزارش برگزاری مجمع عمومی فوق العاده نوبت سوم تعاونی
این گزارش حاکیست، برگزاری مجمع یاد شده که در نوبت سوم با تلاش همکاران تعاونی در محل سالن چندمنظوره تالارطوبی برنامه ریزی شده بود، در ساعت 16 روز یکشنبه اول مرداد ماه با حضور نمایندگان اداره تعاون، با ثبت نام و توزیع برکه های رأی به جمعیت 330 نفره از اعضا و سهامداران تعاونی آغاز گردید.؛
کد خبر : 1755
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

مجمع عمومی فوق العاده نوبت سوم تعاونی با حضور هیأت مدیره و مدیرعامل و جمع کثیری از اعضای سهامدار تعاونی مطابق برنامه اعلام شده با موفقیت برگزار شد اما اعضای حاضر برای تصویب بندهای دوگانه دستور جلسه به اجماع نرسیدند.

مطابق آئین‌نامه تشکیل مجامع عمومی ذیل اتخاذ تصمیم در مجامع عمومی فوق‌العاده، بمنظور تصویب هر مورد، میبایست اکثریت سه چهارم آرای حاضرین برابر ۷۵ درصد موافق دستور جلسه پیشنهادی باشند.

این گزارش حاکیست، برگزاری مجمع یاد شده که در نوبت سوم با تلاش همکاران تعاونی در محل سالن چندمنظوره تالارطوبی برنامه ریزی شده بود، در ساعت ۱۶ روز یکشنبه اول مرداد ماه با حضور نمایندگان اداره تعاون، با ثبت نام و توزیع برکه های رأی به جمعیت ۳۳۰ نفره از اعضا و سهامداران تعاونی آغاز گردید.

ابتدا آقای جهان‌بین رئیس هیآت مدیره ضمن خوشامدگویی به حاضرین و اعلام رسمیت جلسه، درخصوص ضرورت تایید ورود سهامدار غیرعضو موضوع بندهای دوگانه دستور جلسه سخنان کوتاهی ایراد کرد. رئیس هیأت مدیره با اشاره به تاریخچه خرید ۳۳ درصد سهام تعاونی گروه ملی توسط شرکت فولادخوزستان بمنظور ارائه سهام تعاونی به شاغلین جدیدالورود گفت: در حال حاضر نقش سهامدار غیرعضو بطور غیرمستقیم در فعالیتهای تعاونی وجوددارد. چرا که در آن زمان تمام ۳۳ درصدسهام به کارکنان جدید ارائه نگردید و حدود ۱۰ درصد کل سهام تعاونی هم اکنون وجود دارد و سهامدار غیر عضو در صورت تصویب مجمع و با نقشی که بعنوان بازارگردان یا سهام گردان در خرید و فروش سهام برایش درنظر گرفته شده هماهنگ با رویکرد حمایتی فولاد خوزستان ایفای نقش خواهد کرد.

جهان‌بین افزود: شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری با این رویکرد توسط فولاد خوزستان تاسیس شد که از اینطریق بخشی از منفعت رسانی کلی شرکت معظم فولاد خوزستان را بتواند از طریق قانونی و منطقی بشکل مستمر و آینده‌دار بسمت کارکنان شاغل و بازنشسته خود سوق دهد، لذا برای حال و آینده شرکت تعاونی بصلاح ماست که ارتباط خود را با فولادخوزستان حفظ کنیم و توسعه دهیم.

 

 

رئیس هیأت مدیره در ادامه با اشاره به روند رشد ارزش سهام تعاونی افزود: سرمایه اعضای ارجمند تعاونی از ۱۵۰ هزارتومان در دهسال پیش به بیش از ۲۶۵ میلیون تومان در امروز رسیده و به همین نسبت طی سالهای اخیر در تقسیم سود سالانه نیز رشدی بیسابقه را شاهد بوده‌ایم.

علی جهان‌بین در پایان تاکید کرد: در شرایط اقتصادی کنونی شرکت تعاونی بعنوان یک امانت و یک منبع درآمد روبه توسعه در اختیار همگی اعضا محسوب میشود که باید با مدیریت هوشمند تجاری و اتحاد آرا در مجامع از آن مراقبت کنیم.

وی تاکید کرد: نکته مهم در موضوع سهامدار غیر عضو این است که صیانت از سهام و تامین نقدینگی بصلاح و منفعت اعضاست و سهامداران شاغل و بازنشسته به یک نسبت در این سودرسانی سهیم و نقش آفرین هستند و نه تنها تضادی بین اهدف نیست بلکه کاملا دارای منافع مشترک هستیم و دقت در انتخاب و اتحاد بین اعضا ضرورت امروز تعاونی ماست.

این گزارش حاکیست در ادامه جلسه اعضای هیأت رئیسه جلسه از بین حاضرین داوطلب بدین شرح انتخاب شدند: آقایان ابوالقاسم ممبینی رئیس جلسه، و آقایان عزیز طرفی، سجاد حاجی‌پور، رامین حکیمی، ابوالحسن رضایی، هوشنگ اصلاحی و محمد پوریافر بعنوان هیأت رئیسه در جایگاه قرار گرفتند. باتوجه به عدم نیاز جلسه به استماع سخنان مخالف و موافق، فرایند رأی گیری موضوعات دستور جلسه با حضور کارشناسان ناظر اداره تعاون انجام شد و سپس نتایج شمارش آرا برای هر دوبند دستور جلسه بدین شرح بر روی تابلو درج و اعلام شد:

بند اول: ۱۵۹ موافق و ۱۶۶ مخالف

بند دوم: ۱۵۳ موافق  و ۱۷۶ مخالف

بدین ترتیب موضوع ورود سهامدار غیرعضو به تعاونی نتوانست مطابق آئین نامه رأی مثبت اکثریت سه چهارم آرای اعضای حاضر در جلسه را در مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت سوم تعاونی در روز یکشنبه اول مردادماه بدست آورد.

برپایه این گزارش، در پی برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت سوم، داریوش احمدی مدیرعامل ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی همکاران تعاونی بمنظور برگزاری مطلوب و منظم این نشست مهم، از حضور نمایندگان اداره تعاون، اعضای هیات مدیره و تمامی اعضا و سهامدارنی که علیرغم شرایط نامساعد آب و هوایی زحمت حضور در جلسه یاد شده را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد.

وی یادآور شد: در شرکت تعاونی برخلاف شرکت‌های سهامی که در آنها بیشتر تعداد و میزان سهام مد نظر است، نظر به اهمیت و شخصیت اعضا و مصلحت جمع و گروه، هر عضو قطع نظر از تعداد سهام فقط دارای یک رأی میباشد. چرا که شرکت تعاونی شرکت انسانهاست نه سرمایه‌ها و در واقع مفهوم و روح تعاون در سازمان‌های تعاونی معنی و مفهوم شعار “یک عضو، یک رأی” میباشد.

مدیرعامل تعاونی افزود: این شعار حاوی این نکته اساسی است که پایه و مبنای تشکیل هر شرکت تعاونی فرد فرد اعضایی است که آزادانه قبول عضویت نموده‌اند و در اداره و کنترل امور سازمان خود دارای حقوق مساوی هستند. وی در پایان ضمن تقدیر از حضور همه اعضا در مجمع یاد شده برای همگان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون نمود.