تنها در یک شاخص بهبود فضای کسب و کار افزایش رتبه داشتیم

تنها در یک شاخص بهبود فضای کسب و کار افزایش رتبه داشتیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش رتبه جهانی ایران در بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد که تنها در یکی از پارامتر های فضای کسب و کار پیشرفت کرده ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، احمد انارکی محمدی، با اشاره به کاهش رتبه فضای کسب و کار

کد خبر : 1486
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش رتبه جهانی ایران در بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد که تنها در یکی از پارامتر های فضای کسب و کار پیشرفت کرده ایم.

کسب و کار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، احمد انارکی محمدی، با اشاره به کاهش رتبه فضای کسب و کار ایران توضیح داد: بانک جهانی برای ارزیابی فضای کسب و کار ۱۰ شاخص و پارامتر تعریف کرده است که ایران عملا در ۹ شاخص با کاهش رتبه مواجه شد و تنها در یک شاخص، آن هم شاخص اعتبارات رشد داشتیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش رتبه فضای کسب و کار ایران در مقیاس جهانی حاکی از آن است که ما در کشور در حوزه های چون مالیات، ساخت و ساز و تجارت فرامرزی و پارامتر های دیگر عملکرد مناسبی نداشتیم.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به قانون تجارت بیان داشت: قانون تجارت از سال ۸۲ در حال اصلاح و هنوز قانون به نحو درست اجرایی نشده است، بنابراین اگر می خواهیم در رتبه کسب و کار ارتقا پیدا کند، لازم است همه دستگاه ها دست به دست هم بدهند و دراین زمینه مجلس می تواند نقش بسزایی ایفا کند.

وی ادامه داد: بنابراین انتظار می رود که مجلس قوانین را ساده و روان کند ؛ به نحوی که قوانین زاید از سر راه رشد اقتصادی برداشته شود، اما متاسفانه قانون تجارت ۱۲۸۰ ماده دارد که نمی تواند پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شفافیت مالی واطلاعاتی تاثیر بسزایی درارتقا رتبه کسب و کار دارد، توضیح داد: بحث های مالیاتی باید اصلاح شود و تا زمانی که شفافیت اطلاعات صورت نگیرد نمی توانیم به ارتقا جایگاه ایران امیدوار باشیم.

انارکی محمدی، با مقایسه ایران با کشورهای عربی از جمله عربستان، اظهار داشت: رتبه کسب و کار در کشورهای حاشیه خلیج فارس مخصوصا عربستان افزایش پیدا کرده است، حتی شاهد هستیم در کشورهای هند و گرجستان که رشد اقتصادی نداشته اند با بهبود فضای کسب و کار مواجه هستند که به اصلاح روند کارها و نزدیک شدن به استانداردهای بین المللی بر می گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در تجارت فرامرزی به موفقیت های قابل قبولی دست نیافته ایم اما تنها توانستیم در شاخص اختصاص اعتبار و تزریق منابع به کارگاه ها کوچک و بنگاه های زود بازده موفق عمل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود